Fredag?!

Hur kan det komma sig att det redan är fredag!  Att redan en hel vecka av det nya året passerat!

Till viss del beror det naturligtvis på att jag jobbat lite och på att barnen fortfarande är lediga från skola och dagis.

De senaste dagarna har det varit riktigt kallt - termometern har krupit ner under -30-strecket så det är inte riktigt läge för utomhusaktiviteter precis.

Just nu skiner solen så det blir en kort sväng ut för att ta lite kort på den kalla, men ack så vackra vintern.

Igår stökade jag undan det mesta av julen här hemma - idag åkte gardinerna i köket och kanske åker även julgranen och resterande gardiner.

Ljusstakarna får dock stanna kvar till nästa vecka.

Nu ska jag plocka bort lite här hemma och piska på barnen att klä på sig för att vi måste bära in ved också - för det går en hel del ved när det är så här kyligt! Nu hoppas jag bara att nästa leverans kommer snart så att vi inte står utan ved helt plötsligt - fortsätter kylan så räcker inte veden speciellt länge :-(

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Tant Ulrika

Kallt här som där ser jag o jag kan inte annat än hålla med "inte läge för utomhusaktiviteter"!



Vill oxå tipsa dig som redan tävlar/ har tävlat hos mig att jag nu dratt igång årets först tävling:



http://uj76.blogspot.com/2010/01/tant-lottar-ut-ett-presentkort-vart.html



..med chans att vinna presentkort från en gigantisk o finfin inrednings-present-allt-i-allo-butik! =)



Trevlig helg! Kram

2010-01-08 @ 22:31:49
URL: http://uj76.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0