Trolltider (1979 & 1985)



Sveriges Televisions julkalender 1979 och repriserad 1985.

En klippskreva, lite ris, en gammal mossig stubbe och en nästan övervuxen doktorsväska som någon glömt eller slängt för länge sedan. Det finns många sådana platser i skogen. Man brukar gå förbi dem utan att tänka på dem. Om man tycker att det prasslar någonstans i riset eller att en liten skugga slinker in klippskrevan så tror man kanske att det är en skogsmus eller en vessla på väg till sitt bo. Ingen skulle tro mig om jag sade att det var småtroll. Men det är just vad det är...

Maria Gripe och Camilla Gripe har skrivit denna underbara saga om de skogsväsen som vi gärna vill tro på.

Den här var favoriten ett bra tag för min del - den bästa julkalander jag såg när jag var barn utan tvekan. Barnen i familjen har gillat den också!

Kommentarer
Skrivet av: Svensk Jul

Trolltider är min favorit julkalender genom tiderna.

2011-09-14 @ 21:26:29
URL: http://svenskjul.blogspot.com/

Kommentera här:

Vem vill ha julklappen?:
Kom ihåg mig?:

E-mail?: (publiceras ej)

Bloggadress?:

Kommentar?:

•Design av Sofia Jonsson