Vardagens vedermödor

Igår spenderade jag en stor del av dagen i Luleå. Min syster skulle skriva tentamen i Engelska (en rest från Engelska B kursen hon läste förra seklet) - förutom att det var rätt tråkigt att spendera många timmar på LTU (dyrt var det att fika också ....) så han jag trots allt plugga lite (läs mikroskopiskt) inför nästa veckas tenta.

Vad det handlar om?  Arbetsmarknaden (nationalekonomi) .....  visst jag ÄR allmänbildad och allt i boken är inte helt främmande, men ändå, en hel del uttryck är trots allt nya även för mig.

Till det positiva hör dock att Julia (en kompis som jag inte sett på länge) lyckades se mig!

Efter en runda på Coop för inköp av diverse matvaror så styrde vi kosan hemmåt.

Vad händer?! Bileländet får punktering! 
Ut med rullstolen
Lokalisera varningstriangeln
Ställa ut ovan nämnda tingest
Plocka ut reservdäcket - jo, det fanns ett reservdäck och det hade luft i sig!
Pillra lös domkraften
Sen innebar det 30 minuters jobb att lyfta bilen med domkraften - det fanns naturligtvis ingen skruvmejsel eller annan grej att använda för att höja den......
Och vad händer då?! ..... handbromsen är inte åtdragen så bileländet rullar framåt och allt jobb är förgäves!

Då dyker min far upp - och han har naturligtvis med sin en grej som man kan använda för att höja domkraften på en så där 3 minuter.... och vips så var däcket bytt.

Hem kom vi tillslut iallafall och tur är väl det, men det var ingen jättepositiv dag.

Inte en enda bil

Kommentarer
Postat av: Mia

De sanningar som vi inte vill höra
är nyttigast för oss att lyssna till.
/ Kinesiskt ordspråk.
--------------------------------------
Där hör du, man ska ej ha bil man kan få punka, det kostar att äga och att köra...*fniss*

2007-03-17 @ 14:32:59
URL: http://hem.bredband.net/miagra
Postat av: Carola

Det var inte min bil - min bil har aldrig fått punktering ;-)

2007-03-17 @ 18:48:34
URL: http://mammamuh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0