När ska jag få någon hjälp?

Efter snart 4 veckors idogt försök att få tag på min läkare ringde jag till mottagningssköterskan (tidsbeställning) och sa som det var. Svaret - ring på läkarens telefontid imorgon. Lyckas du inte då ring tillbaka hit så hjälper vi dig.

Det handlar om att skriva en lapp till läkaren om att salvan jag fått för mina eksem(?) både i och utanför örongångarna inte hjälper i den utsträckning det är tänkt. Alltså att få bort eksemet(?).

Min sjukdomshistoria väldigt kort. Efter en halsfluss (mitt livs första) för tre år sedan fick jag ledvärk och en enorm trötthet. Inte speciellt mycket värk, men så pass att jag tänkte på det.
Förra året blev det värre - från att bara haft problem med fingrarna började även lederna i fötterna att göra ont - ringde VC och läkaren och skulle få en tid - om en månad ungefär. Detta var i slutet av augusti.

I november fick jag nån sorts eksem i örongångarna - väldigt irriterande, men inget jag tänkte på i samband med värken.

Ledvärken blev värre och involverade fler och fler leder - När jag äntligen fick tid hos läkaren i slutet av december innefattades förutom lederna i händer och fötter även hand-, och fotleder, knän, armbågar och höfter. Det är ibland svårt att ens åka och handla - värken går alltså i skov - även om händer och fötter alltid är mer eller mindre påverkade.

En massa prover togs - t.om.lever-, och njurprover....  inga prover visade på något. Ingen sänka, RA- proverna var bra. Jag är fullkommligt kärnfrisk. 

Vid besöket var eksemen inte så jobbiga, men sen slog det till ordentligt och började sprida sig utanför öronen.
Ringde åter VC - och blev sagd att kontakta läkaren. Vilket jag gjorde och fick en tid 3 veckor senare. Fick en salva som KANSKE skulle hjälpa och rådet att kontakta läkaren efter en vecka om det inte gav resultat - det är nu 4 veckor sedan jag var dit.....

Tyvärr stärker misslyckandet av behandlingen mina funderingar om att det faktiskt skulle kunna vara Psoriasisartrit eftersom salvan nästan saknade kortison och bara innehöll bakterie- och svampdödandemedel.

Det blev visst ganska långt trots allt....

Uppdatering kommer imorgon.

Kommentarer
Postat av: Monkan

Usch vad jobbigt, ska det vara så himlarns svårt att få tag i en läkare???? Du vet ju vad jag tycker om läkare *L* Finns ju vissa som man tycker sämre om, om man säger så!!!! Hoppas i alla fall du får tag i läkaren och du får hjälp mot dn värk!!!!

2007-05-02 @ 13:51:51
Postat av: Mia

Kämpa på! du kanske rent av ska söka annan läkare eller be om remiss till någon som kan *L* Hade hoppas på att hunnit hälsa på er men inglasningen tog alla våra krafter (förlåt) kanske vi kan snippa förbi någon dag i helgen?
Guuu, jag är ännu helt slut i kroppen och knoppen efter dessa dar med inglasningen...och så har tvättmaskinen gett upp också, så nu är det bara att knata ner till den allmänna tvättstugan *bläää* massa pälsdjurshår överallt och så allergin på det...Måste leta en "ny" maskin hem hit...
Ha det gott!!!
//Mia

2007-05-02 @ 15:53:12
URL: http://bitch.mittspejs.se
Postat av: Carola

Monkan & Mia: läkaren är ju speciell det vet vi alla tre *s*

Mia: Det finns fler dagar!I helgen är det nog ganska fullt - samma nästa - det är ju fotbollssäsong nu *s*

2007-05-03 @ 09:38:54
URL: http://mammamuh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0