Julstök

visst betyder det att man stökar till?!  För det är det jag gör - inte blir det speciellt mycket finare kan jag väl påstå.

Bara några få dagar kvar till julafton och det känns väl som att jag har lite mycket att göra. Som vanligt så kommer jag mig inte för att göra nått alls. Jag plockar en sak här och en sak där - inget blir riktigt färdigt, det speglar väl mig också - jag är nog rätt splittrad.

Inte ens tomtarna har fått flytta fram än och det mina vänner tillhör inte vanligheterna i min hem. Jag gillar tomtar och jul - ja, jag älskar hela spektaklet, men i år orkar jag inte riktigt, julklappar är fixade, julgodis är fixat (för utom knäcken) allt utom muffins och frukostbullar är bakat och allt som går att förbereda i matväg är gjort - duken är tvättad och struken och barnen har jullov.

Nu ska jag ta och stöka viadare lite och piska på barnen tat ta ihop sin tvätt! 

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Cilia

Jo, julstök betyder att man stökar till! Hos mig är det hur stökigt som helst!



Har fortfarande inte köpt färdigt julklapparna, jag har feber och hosta och... blä.



Du får piska barnen att plocka fram tomtarna också. ;)

2008-12-20 @ 13:00:28
URL: http://dq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0