Onsdag 26 mars STÄDDAG

Jag har beslutat mig för att huset ska städas i veckan - det måste verkligen ske nått radikalt. Har satt ungarna i arbete också och hoppas att det iallafall ger lite utdelning.

Jag har kört igång med badrummet själv - och kör en riktig storstädning där. Det behövs verkligen.

Badrummet är svårstädat och är i stort behov av renovering.
En duschkabin och nya väggar och golv skulle behövas - för det är verkligen slitet - och det gör det väldigt tungt att städa.

Ett förvaringsskåp för handdukar och badlakan är något som också ska införskaffas när det renoverats. Så mycket bättre att ha allt sådant i badrummet - sen finns det utrymme för det också när skötbordet tagits bort - när nu det kan tänkas bli av *s*.


Återkommer under dagen med ytterligare rapporter.


Uppdaterat 10.50
Ja, så var badrummet färdigt - tog nästan en hel timme att städa -  nu torkade jag ju inne i badrumsskåp och så också, men om man verkligen ska städa då tar det iallafall 30 minuter - så det är vad badrummet tar per vecka i tid. De som säger att städning tar så liten tid - antingen har de ingen tidsuppfattning eller så städar de inte speciellt noga ;) .

Nu är det snart dags för lunch och paus  - så hur mycket mer jag hinner med att göra idag är liksom oklart. Toaletten och sovrummet står på tur - och det ska väl hinnas med utan bekymmer och lite annat småplock. Jag måste handla idag också och skriva handlingslista och handlingen tar bra med tid den med.

Mellersta har städat klart i sitt rum, hon ska bara bädda rent - sängkläderna hänger ute på vädring - så långt har inte ens jag kommit *s*.

Uppdaterat 14.45

Paus!
Nu är mycket klart här på markplan - vardagsrum, matplats, lillans rum och hallen återstår, men det är inte så mycket (om man bortser från att ta ihop alla leksaker *s*)

Tänk om källarplan varit klar också - även om jag faktiskt har gått igenom nästan alla kartonger och kastat och skänkt kläder till Röda Korset. Det är förvisso många kartonger kvar, men det handlar om sådant som ska sparas och sådant som ska säljas.

Men fy vad jag är less på att städa.


Kommentarer
Postat av: Ida

lycka till :)

2008-03-26 @ 09:42:39
URL: http://curryy.blogg.se
Postat av: Mamman

Hejsan vännen, hoppas allt är väl och att ni mår bättre allihopa! Hojta om du vill ha hjälp - du vet vad jag tycker om städning :-) och jag packar gärna kartonger och dammtorkar, skurar och dammsuger..Sätt mig i jobb om du vill, jag hjälper gärna till!!! Kram och var rädd om er...

2008-03-27 @ 12:37:44
URL: http://hem.bredband.net/miagra
Postat av: En Mölnbobos Liv

Hej, du vann tävlingen om stekpannan. Jag mailar dig om 1 minut så meddela mig din adress så Candiie kan skicka ut stekpannan.

2008-03-29 @ 08:54:23
URL: http://massablaj.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0