Vad behöver du?

Men tanke på paketet jag håller på att göra till min vän på Island kom jag att tänka på vad skulle just jag/vår familj behöva om det blev slut varor i affärerna här.

Det jag kommit fram till är följande

Vi skulle klara oss med det thé vi har hemma iallafall ett halvår. Det finns honung så det räcker ganska länga också + att vi har en granne som säljer honung.


Det som vi skulle vilja ha skickat till oss skulle nog vara följande:

Kaffe (men det går att vara utan)
Ris
Pasta
Torrjäst
Mjöl
Havregryn
Socker
Hårdbröd
Ketchup
Konserverad svamp, majs, kokosmjölk, konserverad frukt, konserverade tomater.
Tandkräm, shampoo, tvål, tamponger, toalettpapper, tvättmedel, diskmedel

Vad skulle du inte klara dig utan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0