Bara skit!

Tyvärr så är det så jag känner mig just nu.
Fysiskt är jag sämre än någonsin och tröttheten är nästan förlamande.
Eftersom jag vill så mycket och inte ens orkar med mig själv så blir det så frustrerande.Om det ändå var något som var galet som syntes, en diagnos som bekräftade att jag faktiskt inte är 100%, men eftersom inga tester visar något så klassas jag väl som inbillningssjuk - det är iofs en diagnos det med ;-)  men den har jag inte heller fått.
Visst vet jag att den här perioden till viss del beror på att jag inte vilat och tagit hand om mig i sommar, för jag vet att så länge jag inte stannar av så håller jag bättre - eller det är ju en sanning med modifikation - egentligen så faller jag ju hårdare när jag väl faller.

Det är så psykiskt påfrestande att alltid ha ont. Visst jag har ju vanan inne - men det behövs så lite extra ont för att det ska bli outhärdligt. Den här gången är alla leder i händer och fötter + armbågar och knän som strular och så mycket har det inte varit tidigare. Kanske dags att börja självmedicinera igen - jag har ju hittat en dos som funkar hyfsat, men helst äter jag inte så mycket medicin - 2 Ipren var 5 gånger/dag.... men då blir jag ju bättre, men samtidigt så brukar det gå över nästan lika snabbt utan att medicinera - det handlar bara om en vecka extra och än så klarar jag ju att jobba.

Ikväll ska vi ut och äta med jobbet, men jag vet inte om jag ska med - jag prioriterar nog att åka och handla istället, för jag fixar inte båda.

PS: Bilder från gångna helg med bröllop kommer DS


Kommentarer
Postat av: Cilia

Tänk att de inte kan få nån ordning på det där... Att inte få en diagnos gör ju det hela ännu jobbigare. Jag tycker att du och M ska få diagnosen "taskiga sjukdomen X" - det är iaf bättre än inget.

2010-08-27 @ 11:06:00
URL: http://dq.blogg.se/
Postat av: Mia-Marie

Hej, kikade in...det var ett tag sedan! Och såg detta du skrev ovan, undrade bara vad du har testats för? Fibromyalgi, psoriasis, reumatiskt...har du bett dom kolla diabetes?

http://www.diabetes.se/Templates/Extension____3106.aspx



det finns ju andra "sjukdomar" också som kan innebära "ledvärk" hoppas du finner svaret för att gå med smärta är inte kul alls...(jag vet)



//Mia

2010-09-13 @ 07:25:41
Postat av: Mia-Marie

Hej igen =) kom just på en sak till, jag fick ju borrelia av en fästing och shit vilken ledvärk, konstig känsla i kroppen osv. du har inget rött utslag eller har haft som är runt på kroppen eller?

2010-09-13 @ 07:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0