Bakat

Idag har jag bakat 5 äppelpajer (modell mindre) och en laddning kolakakor.
Sedan testade jag att göra en
 Syrlig citronkladdkaka

1 citron 
150 g smör 
2 ägg
2,5 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1,5 dl vetemjöl

Sätt ugnen på 150 grader. Smöra och bröa en form, ca 20 cm. Smält smör och låt svalna.
Tvätta och torka citronen, riv skalet och pressa ur saften. Vispa ägg och socker vitt och fluffigt. Tillsätt vaniljsocker, citronsaft och skal, vispa på lägsta hastighet.
Tillsätt smör och mjöl, vispa ihop och häll smeten i formen. Grädda mitt i ugnen i ca 30-40 minuter.

Kanongod!


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Joo du, den citronkladdisen blev god :)Tur att jag lyckas komma med nåt vettigt nån gång åtminstone.

2012-09-15 @ 21:22:09
Postat av: Madame Hoffa-en rolig blogg som du inte vill missa!

Nu har jag dragit vinnaren till bärselen på min blogg.
Kika in och se vem som vann, och passa gärna på att anmäla dig till min andra tävling också om du inte redan är med i den :)

2012-09-16 @ 21:52:12
URL: http://madamehoffa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0