Ridning är ingen sport....

 
Men det är rätt svettingt och tungt att ta in hö till hästarna - kunde det inte räcka med en bal i månaden? Det kan jag tycka! Om man betänker att hästtjejerna kanske väger 40kg (vår hästtjej väger mindre) och balarna väger  kanske 15 - så förstår man ju att det inte är helt lätt arbete. Jag personligen övergav stallsysslorna efter att jag tagit in hö så att hästtjejen slapp denna gång (som mockning och sånt - som också är ganska tungt) och plockade lite bär istället.
 
Det blev inte så mycket, men kanske tar en sväng senare i veckan för att få hem lite mer!
 
För mig som åker häst någon enstaka gång varje år så är själva ridningen inte speciellt ansträngande - jag sitter ju bara på och åker - det enda jag kräver är ju att hästen ska gå framåt i sakta mak *s* men om jag lägger på allt fysiskt jobb som jag gör under resten av tiden (höhämtning, mockning, bära vatten) så blir det rätt mycket jobb.
 
Sommaren är ändå trevligare för då kan man fylla på vatten så här....
nackdelen är brännässlorna....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0