Blutsaft

 
 

Floradix Blutsaft är ett flytande vegetabiliskt järntillskott som innehåller en organisk och lättabsorberad typ av järn - järnglukonat. Blutsaft innehåller även B- vitaminer samt örtextrakt som förbättrar matsmältningen. Järntillskottet tas lätt upp av kroppen och återställer snabbt järnnivåerna.

Blutsaft rekommenderas idag i stor utsträckning inom sjukvården, både på grund av dess snabba påverkan på järnbalansen och för att den inte har någon negativ påverkan på magen. Eftersom upptaget av järn är högt, kommer förhållandevis lite oupptaget järn att påverka tarmsystemet. Tack vare det uppstår endast lite eller ingen irritation och därmed ingen eller ytterst lite problem med förstoppning.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Eftersom jag personligen inte behöver höja mitt järnvärde (ingen annan i familjen heller) så har jag inte testat denna utan gett den vidare till en av mina vänner som ligger lägre i hb än vad jag gör!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0