Jag nästan skäms!

Har ingen ork till att blogga just nu - borde ha det och borde egentligen dra igång med julbloggen också, den har varit rätt död senaste åren, och det är lite stnd - för jag älskar ju verkligen jul!
 
Det har varit en tung sommar med tråkväder, odlandet har inte gått så bra och det lilla som blivit har jag knappt orkat ta hand om! Ytterligare en frys har vi skaffat och den är full med bär!  Har en hel del bär i andra frysen också, men de ska flyttas så snart jag har plats i den andra.
 
Äppelskörden har varit bra - och i år har jag inte kokat en massa äppelmos som ingen ändå äter upp, så de flesta har fått hamna hos andra människor i stället och det är ju bra!
 
Blåbär och hallon har vi nästan hur mycket som helst och gräslök och persilja *s* 
 
 
Torkade kyddor finns också.
 
I dag har jag bakat bullar så att det finns fika om vi får besök, nästa bakningssväng blir till advent :-) .  Tävlandet går på sparlåga eftersom det gett så dålig utdelning, men jag hoppas att det vänder - annars måste jag ju KÖPA en massa julklappar i år istället för att ge finare gåvor än vad plånboken tillåter *s*  Ja, några små saker har väl trillat in, så helt kört är det naturligtvis inte!

Traxxas är med i Kattsajtens månadstävling som bästa bild och jag hoppas att han vinner - det vore bra.
 
Jobbet rullar på min nuvarande anställning sträckr sig till 30/9 *s*  så jag får väl se vad som händer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0