Liten blir stor

Idag har jag och lillan rensat ut en massa för små kläder ur hennes garderob och jag tvingades inse att hon numera drar storlek 86.

image19
Vi har deklarerat också och det gick fort - vi är inga som säljer och köper aktier - så det är enkelt att deklarera till skillnad från andra (läs i Tomas blogg)

Igår ringde de från dagis och sa att hon fått plats, men inte på någon avdelning vi sökt plats på :-( det är iallafall ett okej dagis med relativt bra utemiljö och ligger vid tjejernas skola och det underlättar ju en del, men det blir långt och jobbigt för mig att gå och hämta varje dag - det blir ändå 5 km t.o.r. och den orken har jag inte varje dag.

Igår såg Fia en sork i källaren (det är fösta sen vi flyttat hit), men den hade inte fastnat i fällan i natt (Johan fattar inte att man måste agna fällan med äpple - det funkade alltid i Arnemark!) .

Gårdagen spenderade jag och lillan med att plantera om alla blommor och det tog sin lilla tid både för att vi har en hel del blommor och för att lillan inte riktigt förstod tanken på att inte springa iväg hela tiden.
Sen hann jag faktiskt med att göra klart alla skoluppgifter som ska vara inlämnade den här veckan. Nu är det bara ett par uppgifter som inte är helt klara och så B-uppsatsen och en restuppgift från praktikkursen - så det känns inte alltför avlägset heller.

Solen skiner och det är varmt ute idag så vi får väl iallafall gå ut en liten stund - iallafall för att vitja brevlådan - jo, jag väntar på en hel del saker - dock är det dåligt med tävlingsvinster.... detta har dock kommit sen sist

image20  Från amningshjälpen


image21
Från en fototävling


image22

Från Hipp (det var bara att skriva in några EANkoder så fick man burken)

Kommentarer
Postat av: Mia

Men ojsan vad stor hon blivit *L* tiden går fort! Hoppas annars att allt är väl och att vi kanske kan umgås någon dag, vi kan komma till er, om det är okej! vi kan ju checka någon dag framöver...
//Mia

2007-04-26 @ 14:28:46
URL: http://bitch.mittspejs.se
Postat av: Mia igen

Får jag länka till du????

2007-04-27 @ 16:20:33
Postat av: Mia

Tja!
hur går det i pluggandet? Här är man bara så glad och det känns så skönt!!!
Ha en bra vecka...Och jag ska ringa, här funderas det om Torsdag efter slöjden...Om Fia kan...?

2007-05-15 @ 06:35:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0