Mellandag

det regnar idag - iallafall från och till och jag har gjort en deal med mina två äldsta om att sköta sig och sina sysslor månaden ut - då väntar stora överraskningar.

Kommer det att hålla?  Ja, jag vet allvarligt talat inte, men det är värt ett försök. Klarar jag inte av dem nu i den ålder de befinner sig i hur ska det då gå om en 3-4 år till med en i 6 årsåldern och två tonåringar?!  Kommer väl att hamna i övergångsåldern själv också i samma veva. Jonsson får det livat då.

Dagens vedermödor innefatter bland annat "Operation röjning" det är inte klokt vad hemmet förfaller, trots att det känns som om vi aldrig är hemma.

Inte ens blommorna trivs just nu - och de brukar inte vara så noga eller ta illa upp i fal det inte är helt städat i huset - eller kan det vara så enkelt att de vill ha vatten?!

Jag skulle kanske starta nått belöningsystem så att jag kan plocka bort saker om de inte sköter sig?!  Ska fundera vidare på det där ett tag

Kommentarer
Postat av: Mia

Tja
det vart ju bra med belöningsystemet och jag såg då igår att dom skötte sig bra med sysslor *L* duktiga dom är! I morgon är ni välkomna på fika om ni vill och har tid...*kram*

2007-06-14 @ 09:35:26
URL: http://hem.bredband.net/prinsessorna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0