Klagosång från hålan

Ja, idag ska jag klaga och gnälla! Vill du inte läsa så råder jag dig att sluta här :-)


Jag mår dåligt - riktigt dåligt - så dåligt som jag aldrig mått förut - fysiskt alltså. Psykiskt är jag som vanligt men inte riktigt hela dagarna för det orkar jag inte.

Det är som att ha tandvärk i lederna - och det är inte bara i fingrarna och tårna utan i varenda möjlig och omöjlig led i hela kroppen. Vet ni hur många leder man har?!  Det  vill ni inte veta *s*.
Om det bara vore det då skulle jag kanske stå ut, men med huvudvärken som är kronisk och som jag kan leva med om det bara är den och på toppen av det denna förlamande trötthet så orkar jag nästan inte ens kliva upp på morgonen.

Tack och lov tar sig de stora iväg på egen hand på morgonen - de klär sig och äter frukost och kommer iväg i tid - gubben klarar också av att på egen hand komma sig iväg till jobbet ;-).

Men eftersom lillan inte vill ligga och vila hela dagarna och jag trots allt pluggar på heltid och jobbar 25% så måste jag kliva upp. Så långt funkar det.

Jag äter frukost också eftersom lillan måste få mat och hon inte äter välling på morgonen som så många andra barn i detta land. Hon får ny blöja och kläder och vid 10 - ja, då har jag också hunnit att få på mig kläderna.

Men sen är jag slut! Då vill jag sova - det vill inte lillan och det vill inte mitt skolarbete.

Sitter just nu och försäker skrapa ihop de 20p som fattas för att jag ska vara klar med alla lästa kurser. Det handlar inte om 20v jobb som fattas dock utan det är en uppgift från en gammal 10p kurs som måste in (den har kommit bort på posten....) och så det som är kvar på denna kurs.  B-uppsatsen - där diskussionen just skrivs och sen lämnas den in idag. Opponentskap på en annan B-uppsats - vilken vet jag inte än. En skriftlig uppgift på 3 sidor som jag inte ens påbörjat - sen så är det nog inget mer - men allt ska vara klart på söndag!
På måndag är det terminens sista träff i Umeå och förhoppningsvis så är allt klart den veckan och jag har mina 80p på programmet.

Men hur ska man klara av att studera och skriva uppsats när man knappt orkar äta lunch? Lillan får naturligtvis mat - inte alltid så näringsriktig som hon borde - och absolut inte hemlagat varje lunch - för jag orkar inte.

När de andra kommer hem vid 14 tiden är jag så trött och slut att det blir bråk på en gång - och det är inte kul. Hur sommaren ska fungera vet jag inte, jag hoppas bara att det går runt.

Nu orkar jag inte skriva eller klaga mer - dags att ta hand om lillan en stund.

Kommentarer
Postat av: Mia

*huvaligen* säg till, HOJTA om du behöver hjälp, vad jag än kan hjälpa med så gör jag så gott jag kan...Ska jag ta lillan på promis tur eller ska jag komma och underhålla henne ett tag, någon dag iallafall...Säg till...
Kram

2007-05-23 @ 22:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0