Inte en tisdag, men det var tisdag igår ;-)

Jo, igår blev det inte av att jag skrev trots att det var tisdag.

I veckan skulle jag ha varit nere i Umeå för att vi har innevecka - nu blev det inte så för att jag mått taskigt, är väl inte riktigt kry än heller.
Så nu sitter jag med straffuppgifter som måste göras för att jag stannat hemma. Det ska nog gå bra det trots allt.

Jag har börjat med ett expriment idag - jag har tänkt ta tid på saker jag gör här hemma för att se hur mycket tid som verkligen går till städning (när jag nu städar) och imorse torkade jag skåpdörrar i köket (samt kylskåpsdörren, diskmaskinen och utsidan av spisen. Det tog 15 minuter (och då gjorde jag inte vitrindörrarna). Detta är nått jag borde göra dagligen för att det blir fläckar direkt, men som det är nu så gör jag det iallafall ett par gånger i veckan - så helt igengrodda är de ju inte.

Men nu är det ju höst och jag behöver pausa från skolarbetet ibland och då kan till och med städning vara lockande!  Så jag har beslutat mig för att jag i veckan ska dra igång en riktig storstädning.

Först på tur står köket - och det är mycket som ska göras (lite har jag redan hunnit med, men ändå!

Att göra i köket
Plocka ur köksskåp
Torka köksskåp utvändigt
Torka köksskåp invändigt
Torka diskmaskinen
Städa spisen

Rensa bort "onödiga" prylar som aldrig används
Rengöra ugnen
Rengöra och rensa ur kylskåp
Rengöra och städa skafferiet
Städa kökslådor
Rengöra diskbänken ordentligt
Rengöra köksmaskiner
Rengöra fläkten
Torka golv och taklister
Putsa fönster
Byta gardiner

Duscha blommorna


Det är ju ett helt dagsverke *s*

Kommentarer
Postat av: little darling

Hoppas du får en bra dag, :)

2007-10-10 @ 09:42:06
URL: http://littledarling.webblogg.se
Postat av: Monkan

Hej, usch vad jobbigt är ni sjuka än åxå.Lillan vaknade i morse med hög feber, jag som trode det var över för denna gång för hon. Men inte det!! Hoppas det är bättre med din lilla i alla fall. Brukar du vara och bada med lillan din på badhuset?? Söker badsällskap till jag och Engla!!

2007-10-10 @ 10:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0