Måndag igen

Skolarbetet har jag knappt kommit igång med, jag har ingen aning om vad jag ska skriva examensarbetet om och innan dess är det liksom inte så enkelt att börja jobba på det.

Jag har några områden som jag finner intressanta, och har börjat leta litteratur inom dessa.

Just nu är mitt allmän tillstånd inte sådant tat det egentligen finns ork för skola överhuvudtaget. Jag känner mig mest som en zombie som går omkring i min egen värld och orkar knappt ens försöka vara trevlig med människorna i min omgivning.

I veckan ska jag träffa min grupp, tid och dag vet jag inte än, men jag hoppas att de hör av sig på FC snart. Jag vill kunna planera lite i förväg (t.ex. hur länge lillan ska vara på dagis).

Planen var att ses på onsdag, men då ska vi ha videokonferens (något som det inte verkar som om vår grupp ska vara med på), men om de nu väljer att träffas då så kan jag ju inte göra något åt det. Jag tycker personligen att videokonferens är ett utmärkt verktyg att använda sig av. Framför allt så är det praktiskt (man behöver inte förflytta sig), sen är det billigare än att förflytta sig till annan ort och sist men inte minst viktigt så är det tidssparande - man behöver inte ta tid till att förflytta sig, man kan avhandla det man ska och kan sedan göra sitt och hamnar inte i småprat och fikapauser och annat visserligen mycket trevligt, men ack så tidsödande och effektivitets ödeläggande tjafs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0