Vår? Äntligen!

Ja, det är nog vår nu, även om snön ligger på sina ställen så verkar det iallafall vara på gång. Scillan blommar i rabatterna och både tulpaner och påskliljor har knoppar.

Övre delen av bäckfåran är fri från snö, men det dröjer nog ett tag innan resten av dammen blir snö och isfri.
Det kommer att bli spännande att se hur kabbelekan klarat av övervintringen. Jag ska nog hämta mer och plantera för det blev riktigt bra.

Det börjar bli dags att planera för sommarens planteringar och eftersom Johan ska ha semester i juni så kommer det att finnas stora möjligheter till odling i år. Frågan är bara vad jag ska satsa på. Jag måste t.ex. gräva trädgårdsland i år - det fungerar inte att bara odla i pallkragar.

Sallad blir det att så som vanligt - det passar utmärkt i pallkrage.
Persilja är ett annat måste och dill
Ska så salladskål i år också eftersom det är en god sort.
Lök, potatis och morötter är ju annat jag brukar så.

Det blir nog att köpa ett par tomatplantor eftersom jag inte haft möjlighet att driva upp några plantor i år.

Inför nästa år hoppas jag verkligen på ett växthus! Det skulle underlätta odlandet enormt.

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för idag...hoppas du mår bättre och förlåt att vi inte hann säga Hej då, vid skolan - hann ej med vars ni försvann :)
Kan ringa dig i morgon bitti eller så ringer du om du har tid, jag provade ringa på eftermiddagen men du var och hämtade mannen i familjen :D

//Mia

2008-04-24 @ 22:11:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0