Idétorka när det gäller middag?

Det har jag!

Igår var en sån dag när jag inte ville ha makaroner och korv (jag är inte förtjust i korv...) så det blev ett hopplock av mat - vilket ungarna uppskattar.




Blir lite man tager vad man haver av det hela. Ofta har man ju hemma en korvbit som inte räcker till att laga middag på, samma med skinka eller vad man kan tänkas ha i kyl, sval och frys. Mätta och belåtna blev vi alla!

Middagstips mottages tacksamt.

Imorgon blir det nog kyckling och ris, på torsdag fisk och potatis, fredag tacos (som alla andra veckor) - så jag har iallafall några idéer.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det värsta som finns (nästan iaf) är att komma hem sent, barn som är hungriga och så har man inte tänkt på middagen. Öppna kylskåp, öppna skafferi, öppna kylskåp...jag tror jag kan hålla på i en evighet. Gjorde matlista för någon vecka sedan och det var hur skönt som helst. Allt fanns hemma och barnen hade bestämt mat så det blev inget gnäll. I vår familj gillar vi Spagetti Carbonara. Den kan man även fuska till och använda bacon o pastagrädde så går det riktigt fort.

2008-12-10 @ 09:58:54
URL: http://livetsommest.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0