Brasilien!

Nu har jag träffat Marta, Eleine, Cristiane ochresten av Brasiliens lag i fotboll.

Brasiliens landslag i damfotboll befinner sig i Umeå för att ladda upp inför OS i Beijing. Brasilien är en av medaljkandidaterna i OS-turneringen.

Tjejerna tränade tillsammans med några av spelarna i lagen under huvudcoachen Jorge Luiz Barcellos Martins.
Eftersom vi bodde tillsammans med laget hann vi se dem mycket.

Matchen Brasilien - Umeå höll lägre klass än jag hoppats, men det märks att det brasilianska lagets spelare kan om de vill. En hel del fina finter i närkamperna hann jag med att se - trots att jag mest hade lillan att hålla koll på.

Lillans polare blev Brasiliens manager: Paulo Leal Dutra som så fort han gick förbi klappade henne på huvudet- när han såg henne på håll vinkade han - han blev därmed Brasilien för henne. UNder matchen började hon säga "Jag ser inte Brasilien"  - eftersom han inte syntes till under matchen.

Det var en lyckad dag tycker jag.

Pernilla kom förbi med fika också - toppen!

Missa inte MIN tävling


Innehåll: hemligt - men en och annan grej presenteras eftersom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0