Onsdagens vedermödor

Ja, det är som sagt en del att göra.
Tvättmaskinen snurrar och diskmaskinen är tömd - sängkläderna är ute på vädring (dvs kuddarna) . Jag har börjat ta ihop den rena tvätten också, men tyvärr får jag inte mycket hjälp av de övriga i huset. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att förstå att jag inte kan göra allt och att jag sedan ska ha tid att åka till poolen och åka in till stan.....


Diska
Plocka ur diskmaskinen
Ta bort sängkläderna
Tvätta

Hänga tvätt
Ta in torr tvätt
Vika och lägga undan ren tvätt

Ta ihop i sovrummet
Bädda rent i sovrummet
Ta ihop i köket
Ta ut bruna påsen
Ställa ut gröna tunnan
Ta ihop i lillans rum
Ta ihop hall, vardagsrum, badrum, wc
dammsuga uppe
torka golven uppe
Hämta posten

och säkert en massa annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0