Pust

Sitter ner och tar mitt morgonkaffe (jo, du läste rätt!) !

Fast besluten om att beta av en del saker på måste göra listan så har jag faktiskt fårr lite gjort.

Jag hoppas hinna med att bli klar med kök, matplats, sovrum, hall ,WC och badrum idag.

Mittersta har klart i sitt rum iallafall och det är ju alltid något.

Jag önskar dagar som denna att jag gjorde klart ett rum i taget och inte plockade en sak här och en sak där, det blir i och för sig saker gjorda, men risken är trots allt att jag bara får saker halvgjorda - och det är ju inte bra.
Efter jag druckit mitt kaffe ska jag fixa klart i sovrummet och sedan måste barnen(och jag) få i oss lunch.

De utsorterade klädhögarna är lagda i storlekshögar och stoppade i storlekskartonger - allt för försäljning. Det som ska sparas är lagda i sina kartonger och hör och häpna inställda i förrådet!

Ska surfa runt medan kaffet dricks upp iallafall - återkommer senare under dagen!

*uppdaterar*
14.45

Nu är i stort sett allt utom vardagsrummet klart på övervåningen och så lillans rum(men där håller mittersta på för fullt).
Det finns naturligtvis tonvis med saker att göra på nedervåningen, men det är inte prio ett i nuläget. Men ärligt - ska hela dagarna gå till att plocka och städa - och det var inte ens stökigt när vi började - utan egentligen mest bara sånt som måste göras ändå. Flera timmar i veckan på trista saker och jag har knappt tvättat nått idag eller överhuvudtaget tagit hand om ren eller smutsig tvätt (vilket får mig att tänka på att jag måste städa i tvättstugan också...)  Det tar liksom aldrig slut.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0