Ekorrarna invaderar!

image89


Jag gillar de små djuren - det är inte det, men det blir ganska livat när de springer omkring här utanför.

Vi har haft en ekorre som brukat kika in i huset de senaste två åren - och det är rätt trevligt - det har dock varit en skygg sak som flyttat på sig så fort något rört sig. Iår har det varit annorlunda.

Ekorren (som vi trott var samma) har suttit kvar i trädet vid vår altan när vi komit ut.  När jagräfsade löv förra veckan hittade jag en ekorrtass . så en ekorre måste ha strukit med i vinter.

Igår när jag kom hem på morgonen var två ekorrar i full gång med att leka tafatt på vår altan - en kom rusande emot mig med en välda fart - som om den skulle attackera mig. Nu på morgonen satt två ekorrar på fågelbordet och mumsade frön och en tredje ekorre dök upp och snodde ett äpple som ungarna lämnat ute.

Vi har snart ekorrfarm här hos oss!

Ekorre, europeisk ekorre eller röd ekorre (Sciurus vulgaris) har markanta örontofsar vilket andra ekorrarter saknar - kan man läsa sig till. Ekorrar kan simma, men det går väldigt sakta.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Vilka sötnosar!!

2008-05-06 @ 23:06:57
URL: http://perne.blogg.se
Postat av: Mamma

Vilket underbart foto, du är duktig

2008-05-06 @ 23:34:54
Postat av: Lisbeth

Trevligt med erorrar. Jag ska ta med överblivna nötter när jag kommer. (nötter från jul).

2008-05-07 @ 10:25:25
URL: http://www.lihedman.blogg.se
Postat av: Mia

Hejsan!
vilket fint kort...mysigt med ekorrar men jobbigt också :)Ni har säkert en massa godsaker i fågelgrejen, som dom gillar...Vill du ha nötter av oss säg till, vi kommer förbi med ett gäng också!!

:)

2008-05-07 @ 12:07:03
Postat av: LindaGosing

Gud så söta!!!

Det är alltid lika trevligt med vilda djur omkring sig. Jag blir så glad varje gång jag ser en liten ekorre eller igelkott...

2008-05-08 @ 23:28:30
URL: http://lindagosing.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0