Operation Trädgård2008 del 3

I dag har jag trädgårdsarbetat.
Alla pallkragar är fyllda med jord (och kompost).
Jag har delat mina hjärtbergenior (Bergenia cordifolia 'Rotblum') som jag har vid dammen och planterat dem så de nu växer i stort sett runt hela.
Fönster korgen utanför köket har fått penséer i sig också.

Igår planterade jag penséer i korgarna utanför vardagsrummet. Halva tomten är krattad och jag petade ner sättpotatisen också när jag lika höll på.

Nu är dammen snart fri från is och då börjar arbetet med att rensa bort löv, pinnar och annat skräp.
Jag ska åka och hämta mer kabbeleka(Caltha palustris L.) och plantera in eftersom det var ett lyckat försök.

Jag har beställt dammväxter för första gången också
3 x Smalkaveldun (Typha angustifolia)
3 x Pontederia (Pontederia cordata)
1 x Näckros 'Chromatella' (Nymphaea 'Chromatella')

Jag beställde även
 

 5 x Japansk lykta (Physalis alkekengi var. franchetii)



Kommentarer
Postat av: Miaz

Försökte skriva igår men det funkade ej :(
Längtar tills man kan komma och kika, du har alltid så fint i din trädgård...

//Mia

Ps. svarat dig i min blogg

2008-05-05 @ 09:04:31
URL: http://miaz.bloggaz.se/
Postat av: Sofie

Hej, Jajjemen :). Jo detta testet gjordes på vår lilla när hon föddes också men dom har fortfarande kvar testet eftersom det inte bara är hörsel dom kollar då

2008-05-05 @ 09:33:13
URL: http://sofieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0