Plockar ihop ett mat/sakpaket till en vän på Island

Tips på vad jag ska plocka in mottages tacksamt!

Min vän bor med sin man och deras två tjejer på Island av födsel och ohejdad vana.

Den ekonomiska krisen har redan satt sina spår och matpriserna har rusat i höjden. Många varor var slut i hyllorna för att folk hamstrar för att slippa betala ännu mer för maten än de gör nu. Ytterligare prisökningar väntar, många är varslade från sina arbeten och hur det ska gå vet egentligen ingen.

Det är i sådana här lägen jag tycker att det är bra att kunna hjälpa till. Jag menar det kostar inte mig så mycket att skicka ett paket med socker, mjöl och andra basvaror - de kronorna kan jag spara in på att dra in på saker till oss själva om det skulle vara så.

De pengar jag lägger ut här är ju så mycket mer värt för dem - även om vi nu inte tillhör de mest högavlönade i landet ;-).

(Jag har plockat ihop lite saker till barnen - lite lördagsgodis, några småpresenter, tandkräm och tandborstar o.s.v. sånt som är kul att få i vilket fall. Sedan får föräldrarna avgöra om de ska få det nu eller om de sparar några av sakerna till jul).

Naturligtvis kommer jag att skicka med nödvändigheter som choklad (jag har varucheckar på Marabou)  - tvättmedel kanske man skulle skicka med....


SOm sagt hjälp mottages tacksamt!

Kommentarer
Postat av: Cilia

Jag antar att du redan tänkt på kaffe/te?



Eftersom jag är pastaoman så tänkte jag föreslå det också, även om det inte är det mest hälsosamma så är det iaf mat och går att skicka.

2008-10-08 @ 12:07:03
URL: http://dq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0