Ny vecka IGEN

Imorgon kommer snickaren för att börja byta fönster - det innebär att det ser ut som om vi håller på att flytta!

Inga gardiner, inga krukväxter och inga fönsterlampor.

Det värsta är dock att trots att jag verkligen plockat undan och gör det varje dag så fungerar det inte - just nu verkar alla i familjen ha blivit så dementa att de inte ens kan komma ihåg att man måste

Eller är det kanske så att de lever i tron att diskmaskinen är så fantastisk att den springer runt i huset för att plocka in smutsiga glas och muggar av sig själv - den tömmer sig själv också.
Tvättmaskinen är också mycket exklusiv eftersom den hämtar smutstvätt runt hela huset förutom att den tvättar och hänger tvätt och lägger in kläder och annat på sin plats - den bryr sig inte om de äldsta tvås kläder dock - de får ligga kvar i tvättstugan.

Det har verkligen fungerat hyfsat bra under hela sommaren - alla har tagit sitt ansvar för att det ska rulla på. Nu skiter alla fullkomligt i allt - jag har blivit den där tjatande och arga mamman igen - hon som jag hatar att vara, men vad ska jag göra?! Jag kan inte skita i allt och NEJ JAG VILL INTE ATT NÅGON SKA KOMMA HIT OCH STÄDA - jag är less på att vara den som jämt mår dåligt för att det inte funkar - less på att vara den som skriker och är förbannad dag ut och dag in.

Men gör allt själv så det blir gjort kanske du som läsare tänker - ja, och vad lär barnen sig av det? Att man som mamma är den som ska ta hand om allt som ingen annan i familjen vill eller ids göra.

Imorgon kommer som sagt snickaren och vi ska leva i kaos i säkert två veckor. Jag ska göra klart för dopet också, hur jag ska fixa det vet jag inte - jag vill inte ens vara hemma när snickaren är här för jag klarar inte av oljudet.

Jag misstrivs för tillfället och jag hoppas att allt blir bättre när det är över med fönsterbyte - men då var det ju det där med att badrummet måste fixas eftersom vi byter till ett mindre fönster, lägenheten i källaren ska väl färdigställas också - så om 10 år kanske jag kan börja trivas igen - det låter ju upplyftande.

Nu är iallafall fotbollssäsongen över för i år - skönt på ett sätt, men tråkigt på så sätt att jag nu mer eller mindre isolerar mig hemma.

Kommentarer
Postat av: Cilia

Du får väl hälsa på hos jag om det blir alldeles outhärdligt. :)

2008-09-22 @ 20:16:12
URL: http://devinlind.livejournal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0