Skriftliga omdömen!

I dag fick jag hem de skriftliga omdömena på äldsta tjejen och ärligt talat så förstår jag mig inte på dem...

LUS 15-17 (men hon har varit på 18 sedan åk 3)
"För att gå vidare i LUS måse du börja läsa hemma"
till en tjej som läser ett par böcker varje vecka... 

DLS
Rättstavning 36/36 (Stanine 9)
Ordföråd 26/36 (Stanine 4)  "Hon behöver nog stöd här"
Läsförståelse 31/35 (Stanine 6) 

Alla förväntade kunskaper är uppnådda iallafall.

Från de övriga lärarna kommer bra omdömen:
Idrott " Deltar med stort engagemang, vilja och ansvar. Har kunskaper inom många olika områdan, tar för sig."
Slöjd " Mycket duktig och kreativ. Alltid glad och positiv.
Hk "Alltid glad och positiv. Gör alltid sitt bästa och får ett bra resultat"

Det är glädjande att hon är glad och trevlig och uppträder korrekt i skolan och att hon respekterar andra - det är trots allt det viktigaste.

Jag hade ändå hoppats på att få veta hur hon ligger till i de olika ämnena - "Klarat nationella provet" känns inte så relevant. Jag vill veta hur bra hon klarat dem. Hade hon medel på dem eller full pott liksom.

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej Carola



Kul att du hittade till mig och vill vara med i min utlottning, lycka till!



Det där med betyg verkar krångligt, var bättre när vi var små, när de var betyg 1-5.



Ha det bäst!

Kram Linda

2009-04-07 @ 16:59:49
URL: http://lillgammal.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0