Visst är det konstigt?!

Jag har sökt en massa jobb sedan förra sommaren och inte ens fått en viktimme fram till i april då jag gick introduktion hos en brukare för Prima Assistans. När jag jobbat ett par pass ringde Frösunda och det var för dem jag fick semestervikariat på 10 veckor i sommar. 10 veckor på ett och samma ställe.

Redan innan jag börjat hann jag med att gå några extra turer och nu i augusti har jag tackat nej till fler turer än jag tackat ja till - och ändå har jag jobbat fruktansvärt mycket.

I slutändan med de pass jag har inbokade för Frösunda och Prima Assistans ligger jag på 230h (jag har tackat nej till 4 pass (d.v.s. 49h) som jag rent teoretiskt hade kunnat ta eftersom jag inte var uppbokad på jobb) .

Det hade i ärlighetens namn varit betydligt trevligare om det varit lite mer utspritt under året.

Det är så mycket annat som blir lidande när jag jobbar så mycket - umgänget med familjen är minimalt - speciellt eftersom jag jobbar så långa pass - nu har jag ju inte haft så många lediga dagar heller - när skolan börjar på torsdag så kommer ju tjejerna att vara borta mest hela veckorna iallafall och när jag t.ex. jobbar eftermiddag må-on så åker jag hemifrån 14.30 och då har de kanske inte ens hunnit hem!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej=)

Jag har nu en tävling i samarbete med Bambubutiken.

Nu kan du vinna ett ekologiskt läppglans - värde 250:-



http://millahoman.blogg.se/2009/august/utkast-nu-kor-3.html



Var gärna med!

Kram//M

2009-08-18 @ 10:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0