Mycket jobb blir det!

Efter moget övervägande så har vi beslutat oss för lite ombyggnationer i vårt hem - pengar har vi inga, men det löser sig säkert efter vägen.

Mittersta ska flytta ner i källaren (och ett rum ska fixas), det är bara ett par väggar som måste upp så det är inte så faligt egentligen. Lillan ska flytta tillbaka till sitt gamla rum och hennes nuvarande rum ska göras om till gästrum - inget av detta kommer att kräva annat än en del bärande av saker, kostnadsmässigt blir det marginellt.

Vardagsrummet ska flyttas ner i gillestugan igen (och ny soffa ska införskaffas)  och uppe ska det bli rum för min symaskin och alla pysselsaker och böcker naturligtvis! Kanske kommer jag äntligen att få in gungstolen då!

Lilltoan ska målas om och golvlister ska sättas dit + lite annat smått och gott.

Tvättstugan ska också fixas lite med hylla istället för det eländiga skåpet som stått där sedan vi flyttade hit.

Badrummet måste vi ta tag i också, men det blir lite senare - ytterväggen måste fixas till våren iallafall.

Lägenheten hoppas vi bli klara med i sommar och utrensningen av kläder och prylar lika så.

Förådet som egentligen är en matkällare ska få bli matkällare igen så att vi kan förvara potatis och rotfrukter där i stället för i svalen där de inte alls trivs. Det blir plats för sylt också så att jag slipper ha frysen full med bär.

En ny frysbox ska inskaffas och placeras i matkällaren.

Jag funderar allvarligt på att fixa en lokal och ha storloppis bara jag själv - för vi har saker så det räcker och eftersom vi tappar förvaringsutrymme iom lägenhetsbygget och matkällaren.

Jag skulle vara billig på grejer. 1:-/ bok , 5:-/klädesplagg o.s.v. massor med saker måste bort

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

säj till jag är bra på att städa o bära..

loppis en bra ide.. cecilia har massor och jag har en del..

ha en fin kväll kram

2009-02-14 @ 19:34:17
Postat av: Cilia

Jag skulle gärna handla av er men som Mamma/mormor säger så har jag ju mer än tillräckligt redan.... Jag får ha en egen avdelning på er loppis, kanske?



Även om jag inte gillar idén om att flytta ner vardagsrummet så tycker jag att ett gästrum är en bra idé. :)

2009-02-15 @ 18:38:41
URL: http://dq.blogg.se/
Postat av: Matilda

Det är nog bättre att börja smått än att renovera om hela huset? ;)

2009-02-17 @ 16:56:18
URL: http://matildaostman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0