Hästar

ja, det gick bra på ridskolan i går, grupp 3 (d.v.s.. termin 3) var rätt nivå för mittersta även om hon var en av få som red utan ledare hela lektionen. Hästen hon red på var en mustang - rätt stor ponny alltså och det var lite svårt att leda hästen från och till stallet tyckte hon. Att ta av sadel och träns fixade hon inte heller, så där fick jag rycka in. Jag är ganska förvånad att det trots allt finns där inne hur man gör. Trots det skulle det inte vara fel med en kurs för att bli riktigt duktig.

Det är rätt roligt att se de små liven uppe i sadeln på stora "hästar" som är betydligt högre än de själva. Benen som knappt når nedanför sadeln o.s.v.

Eftersom Johan absolut vägrar gå in i ett stall (även om han varit in på Hällans ett par gånger när han letat mittersta) så är det följdaktligen enbart jag som måste flja med till stallet.

Jag hoppas bara att jag orkar det hela terminen! För det finns inte så många andra lösningar - jag vet ingen som skulle kunna åka dit med henne och sadla och tränsa.

Tack och lov så slipper jag ju springa runt med henne annat än när hon skulle hålla igång hästen i trav - det är svårt att rida lätt och driva på samtidigt i början .

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej på dig du!

Full rulle hos er med? Vilken ridskola går ni på? Våran äldsta rider på PRK, termin 4. Nu börjar jag också förstå att hästar inte är sååå farliga.



Sov så gott!

2009-01-28 @ 23:08:36
URL: http://livetsommest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0