Det växer och frodas

eller iallafall något i den stilen, men det går segt.

Idag har jag klippt delar av gräsmattan så at jag skulle få gräsklipp att lägga på potatislandet och runt grönsakerna - det räckte iallafall till vitlöken och potatisen(nästan) nästa omgång får bli till tomaterna och löken.

Snart börjar det vara dags att skörda rabarber och dill för att frysa ner inför vintern. Jag tänkte ta tag i det till veckan eftersom det är den sista av sommarveckorna som jag jobbar mindre än 40h - det gäller ju att passa på.

Några bilder från dagen:


Jag har en planta med klöver i min blombänk - eftersom den får fyr-, och fembladiga blad förutom sina vanliga så får den finnas kvar.


Gurkorna växer....

 

och tomaterna likaså. Nu finns det tomater (om än väldigt små) på samtliga plantor!


Potatisen har börjat blomma

 
Bägge äppelträden bär frukt (första är ett Rödluvan)



Vitlöken frodas också!

Kommentarer
Postat av: Cilia

Ser jättemysigt ut! :)

2009-07-17 @ 22:01:57
URL: http://dq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0