Ja, kan jag skriva regnet öser ner igen?

Fast det öser egentligen inte ner - iallafall inte nu. Men det är verkligen inget uppiggande väder och inte känns det berättigat att börja torka fönster och hänga upp gardiner inför första advent precis!

Igår städade jag iallafall kökslådorna och fixade lite julklappar (!) och idag blir det förutom att torka lillans fönster och hänga upp nya gardiner att göra detsamma i vårt gästrum eftersom syrran flyttar in några dagar igen.

Månadens räkningar är betalda (eller inknapprade på datorn) och jag måste säga att jag förundras över att jag kan betala alla räkningar (huslånen har Johan dock) innan lönen kommit in och ändå ha pengar kvar på kontot!

För så fruktansvärt bra betalt har jag ju inte *s* om man tänker på att jag jobbat en så där 60% i år.

Jag skulle gärna jobba runt det fast mer utslaget över hela året och inte som i somras med så fruktansvärt många timmar vissa månader.

Nu ska jag ta tag i saker och ting här hemma!  Frukost till mig och lillan kanske är en bra start!


Ha en toppendag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0