Bakningsuppdrag

fick i uppdrag att baka kladdkaka och två sorters kakor till en som fyller år i helgen - så nu är det avklarat.

Det blev kolakakor och snabba havrekakor - havrekakorna kommer jag nog göra igen, men modifiera receptet lite med lite vaniljsocker och sirap så de blir mer knäckiga.

Annars rullar det på av bara farten. Jag försöker hålla jämna steg med tvätten och disken iallafall och var faktiskt så "duktig" igår att jag rullade köttbullar inför lördagens allhelgonabuffé som vi ska ha här hemma. 

Just nu skiner solen och snön lyser med sin frånvaro. Mittersta förbereder en halloweenfest som hon och en kompis ska ha imorgon, tyvärr så kan inte alla komma - en skulle gå bus eller godis. Den biten kan göra mig galen - man går inte bus eller godis annat än 31 oktober - lika lite som man går som påskkärring annat än skärtorsdag.

Nog om det.

Nu ska jag ta och hjälpa mittersta med att ta ut det sista från växthuset där de ska ha hela spektaklet, sen ska vi kanske karva pumpor till pumpalyktor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0