Vinterkläder?!

Det känns ärligt talat som lite överkurs att sitta och beställa vinterkläder nu när det är så länge kvar till vinter igen, men eftersom jag behöver nya vinterkläder och fick chansen att beställa första omgången vuxenkläder från gneis så tänkte jag att det var läge att satsa på det.

Mina täckbyxor som jag använder köpte jag när jag gick i åttan!  De har varit bra och vad jag kommer ihåg så var de inte jättebilliga utan kostade säkert nästan 1000:- tillsammans med jacka. Jackor har det däremot blivit ett par stycken efter det, men inte speciellt många. I höstas köpte jag min första softshell och den har fått tjänstgöra hela vintern - kylan till trots.

I paketet från gneis finns även underställ även om jag är tveksam till att lager 1 understället kommer att kunna mäta sig i komport med det i bambu som jag fick i julas av pappa. Det är utan tvekan det skönaste underställ jag haft.

Det trista i kråksången är att jag vet att bägge stora tjejerna kommer behöva nytt de med och jag är faktsikt ganska sugen på att köpa ett likadant paket till äldsta som till mig, men det måste jag naturligtvis diskutera med henne först. Det handlar ju om en del pengar även om hon förmodligen kommer växa ur kläderna inom ett par år så borde iallafall ytterkläderna kunna tas över av den mittersta och då skulle det iallafall bära sig.

Nu är det dags för frukost och sedan blir det en tur på stan för att kolla efter galonbyxor till lillan.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: En chicmamma med sin Ajdin

Hej, hej.

Tävlingen i sammarbete med Babykungen.se är nu avslutat och vinnaren är dragen!

Är du den lycklige?

Kika in och ta eda på det.



Ha en skön måndag!

2010-04-26 @ 15:51:50
URL: http://chicmommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0