Buzzadorkampanj: Youth Code by L’Oréal Paris
Youth Code innehåller PRO-GEN TEKNOLOGIN:
Utvecklad för att förbättra återhämtningskapaciteten i huden och för att återfinna en ung huds karaktär. En anti- rynk innovation för en synbart yngre hud.
Biolysat, extrakt från Bifidus bakterie, valdes ut för att öka aktiviteten av specifika "regenerationsgener" som är involverade i cellförnyelsen och som blir mindre aktiva med åldern.
Adenosine, sedan länge känd som en grundläggande DNA komponent har nu identifierats som livsviktig för cellfunktionen. Studier har visat en positiv effekt av Adenosine i produktionen av Pro- Collagen 1, en fundamental molekyl för struktur och support av huden.
Före:
Efter bilden kommer senare
All produkttestninge sker via Buzzador
En Buzzador...
- är en nyfiken person
- gillar att vara först ut att prova nya produkter och tjänster
- är en social person med ett stort socialt nätverk
- gillar att diskutera med sina vänner
Vad gör en Buzzador?
- får inbjudningar till kampanjer för produkter eller tjänster
- läser information och anmäler sig på webben
- tar emot kampanjpaket
- provar själv
- diskuterar med sina vänner, sprider kunskap och delar (oftast) ut varuprover dvs. Buzzar
- rapporterar efter sina buzzningar genom att skicka blixtrapporter samt bilder
- rapporterar på webben in sina erfarenheter av kampanjen och produkterna.
- Många Buzzadorer sprider också budskapen via sin blogg, på forum, twitter, facebook, myspace och andra kanaler.
Varför blir man en Buzzador?
- man gillar att prova nya produkter och tjänster
- man tycker om att diskutera med sina vänner
- man vill påverka utvecklingen av nya produkter
Många Buzzadorer är bloggare och Buzzadorer och Bloggare har till
stor del samma drivkrafter.