Vilken skitdag!

Jo, idag har det inte varit den bästa dagen i mitt liv. Eftersom det är torsdag så är det tänkt tat jag ska städa.

De stora hade friluftsdag idag och jag hade hoppats kunna åka med och vara ute i det fina vädret - men inte var det fint väder idag inte. Kallt och mulet - lillan villa promt på dagis så efter att matsäckar preparerats bar det av med dotter nummer två och tre till skola respektive dagis, hem och hämta dotter nummer 1 som inte var riktigt i form på morgonen och helst ville bråka.

Iväg med henne till skolan och maken till jobbet. Hem och riva ut sängkläderna och stoppa i tvättkorgen. Sedan en väntan på att sotaren skulle komma - jo, han kom så där vid 10.30 (han skulle komma mellan 9-11) dsedan tittade pappa in fram och tillbaka och nej, jag hade inte påbörjat städningen då heller. Småfixade lite på bloggen och så var jag ju tvungen att äta lite också.

Iväg och hämta alla ungarna, men föst vitja brevlådan. Besked från ortopeden att röntgen såg okej ut, men att det finns en förändring på höftkulan, inget som tyder på försämrad blodförsörjning iallafall och det var ju iallafall lite mindre negativt än det kunde ha varit. Paket från Free Sweet Site (och det var ju bra iallafall)  och så beskedet till äldsta dottern som skulle avgöra hela hennes framtid. Antagen till musikklass eller inte.
Svaret blev naturligtvis negativt - ingen hade tackat nej till plats så hon hamnade utanför. Hon försöker ta det bra, men det märks hur hårt hon tar det. För det blir verkligen en stor förändring. Bästa (och egentligen den enda) kompisen byter skola, musikläraren hon tycker om fortsätter inte (och de har inte ens musik i åk 7), det är ovisst hur det blir med klasserna till hösten o.s.v. och jag har inte ens påbörjat städning eller tankar på mat än och ärligt talat så har jag ingen lust.

Och till råga på allt så har det börjat om att snöa!

Visst det är många som har det mycket sämre än vad jag har, men just nu är jag faktiskt LESS.

Less på att så mycket går fel, less på snöandet och på att vara trött och jämt ha ont

Kommentarer
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

sv: Lycka till :))

2010-03-18 @ 19:27:22
URL: http://knoddenojag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0