Uppdatering

I fredags åkte jag och lillan till mormor och hälsade på.

Mormor var hundvakt till denna söta Molly som lillan så gärna hade tagit med hem.



De kom oförskämt bra överens måste jag säga!  Till och med mormors katt Ida hälsade på lilan - vilket inte hör till vanligheterna.

Vi tittade in hos tant Henny också - jag och Johan bodde granne med henne när vi bodde i gamla prästgården i Norrfjärden för en massa herran år sedan.

Jag är ombedd att sälja mormors vävstol


En Glimåkra är det iallafall!

Kanske skulle man ta och behålla den och börja väva löpare....

I lördags var jag och äldsta på cykeltur och sedan så gjorde jag vår - d.v.s. jag körde igång dammpumpen!



Annars så blommar en av tulpansorterna och påskliljorna har också slagit ut tillsammans med Scilla och en annan blå lökväxt.


Jag har planterat tagetes, broccoli, tomat och gul paprika och jag hoppas att det tar sig där ute i växthuset.

Igår cyklade jag och tjejerna till Grans och kikade på djuren. Kalvarna var en favorit!


Mittersta som absolut vill gå på Grans när hon ska börja gymnasiet (fast det är ju några år kvar)


Minsta som trivdes som fisken i vattnet tillsammans med djuren.



Äldsta klarade av Grans utan problem, hon var iofs inte in i stallet, men det var iallafall skönt att det funkade.

Sedan fixade jag iordning odlingsbänkarna så nu är det bara att vänta på lite varmare väder och sedan så.  Ja, löken är nerpetad i jorden och vitlöken planterade jag ju i höstas och den har redan kommit upp. Det var en mycket god vitlök, men eftersom jag ville ha större skörd så blev det bara att äta upp en av vitlökarna i fjol. Jag fick en vitlök från Skåne året innan som jag planterade och det blev ju inte så många vitlökar av det - så nu i år hoppas jag på iallafall 30 stycken då kanske jag till och med äter upp 4 av dem.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fina blommor

2010-06-02 @ 11:45:22
URL: http://snoocxz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0