Ja, då var det onsdag igen då.

Nu jobbar jag torsdagar istället för tisdagar ett tag framöver, så får vi se vad som händer sen.

Äppelskörden är intagen och jag har gjort äppelmos och äppelkakor. Det blev iallafall närmare 10kg äpplen iår och det är ju inte så illa.

Det övriga har inte alls växt bra i år förutom dillen som jag fick rekordskörd av - trots att jag bara kastade ner den på vinst och förlust i år.

Igår bakade jag lite till lillans födelsedag och så gjorde jag kycklingpaj med broccoli & spenat till middag. Det blev rätt så bra så det ska jag göra fler gånger.

Frysen är knökfull och idag kom 5kg lingon som jag måste koka sylt på, ja, det är ju helbra att få lingon måste jag säga. Då slapp jag plocka lingon i höst!

Nu börjar det vara dags att sätta igång lingonsyltandet så jag blir klar idag. Måste hinna städa också eftersom lillan fyller år imorgon!

Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0