Året som gått och det som nyss börjat

Kan ju vara läge att göra ett avslut på året som vi lämnat!

Jobbfronten: Jag har jobbat som timmis på ett enda ställe i år + mina 25% hos kommunen och det har blivit bra med timmar. Fick ett vik Okt-dec på dryga 40% - tyvärr blev det inte så mycket mertid eftersom jag valde att ta ut föräldrapenning en dag i veckan.
Som vikarie blir det ju trots allt så att man får jobba när andra vill vara lediga, så både midsommarafton, julafton och nyårsafton har jag jobbat!
Har sökt några jobb, men inte fått napp.

Hemmet/Trädgården: Har äntligen lyckats måla en del av möblerna vi har i köket, en del återstår dock. Odlingsresultaten var varierande - tomaterna gav god skörd, både mina frösådda plantor och de plantor jag köpt. Dillen gav mycket god skörd, men sedan var det liksom inte mycket annat som fungerade. Äppelträdet gav väl 20 l äpplen så det räckte till äppelmos iallafall.

Jag har spenderat åtskilliga timmar på Pitholmsheden denna sommar och timmarna som innefattat hästar är enormt - absolut rekord i hela mitt liv. Som omväxling från fotboll då *s* så det har blivit många mils promenerande detta år. Jag har t.o.m. ridit för fösta gången på 15 år eller så!


Ett bröllop har hunnits med och nu hoppas vi på fler framöver!  Det kan ju inte dröja 11 år till nästa gång kan jag tycka!



Det nya året:
Jobbfronten Intet Nytt! Har ett vikariat på 37% januari-februari + två dagar så jag har iallafall garanterat 50% dessa två månader. Är alltså kvar som timmis på samma ställe och visst - det går ju bra det också förstås, men jag ska inte sticka under stol med att det skulle vara skönt med en fast tjänst eller iallafall ett längre vikariat.
Fortsätter att kolla efter intressanta tjänster dock!

Hemmet/Trädgården: Målet är att måla kökssoffa, vitrinskåp och gungstol under året - allt annat är bonus! Annars är det källarplanet som ska prioriteras med utrensning av kartonger och prylar! 
Odlingsmässigt hoppas jag på en bättre säsong. Tomat blir det att fröså själv iår och ett par olika sorter, dillen hoppas jag ska fungera även i år. Sallad, morot, lök är det som får årets förtroende sam potatis då förstås.


Kommentarer
Postat av: ameena - skånes största blogg

fin blogg du har <3 titta gärna in på min och säg vad du tycker :)

2011-01-04 @ 01:03:57
URL: http://ameeena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0