Ingenting försvinner = allt finns kvar

Det gäller energi, grunämnen o.s.v., men i vårt hus gäller andra lagar!

1: Som ni vet saknas en massa godis - visst någon kan ha ätit upp det, men det var bara jag som visste om det och jag vet att jag inte ätit upp det!

2: Teskedar försvinner - i måndags fanns det 3 (!) teskedar kvar - i våras fanns det iallafall 20. På IKEA-trippen inhandlades ett dussin nya - ytterligare en sked har kommit tillbaka så i onsdags fanns det 16 teskedar.

3: IKEA-kortet har varit borta ett tag, det återfanns dock igår :-)

4: Hårklippningsmaskinen är försvunnen!

5: Minst 12 muffinsformar i silikon har fått ben och sprungit bort!

I fjol försvann en av våra digitalkameror spårlöst - för att sedan helt plötsligt stå väl synlig i en bokylla. Ingen har erkänt att de ställt den där...

Antingen så är det så att vi är fruktansvärt bra på att lägga saker på tokiga platser eller så har vi lånare i huset!

Jag tycker att jag har letat på alla möjliga och omöjliga platser, men utan resultat. Ska ta en raid nu för att se om något kan återfinnas!

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag är helt inne på detta med "lånare" haha

Något måste det ju vara som gör att saker plötsligt dyker upp väl synligt.

2011-11-12 @ 23:30:53
URL: http://ytterligare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0