Fredag!!!

Idag är det fredag alltså!  Inget snöande idag, men halvmulet. Har hunnit med att skola om chiliplantorna - dålig grobarhet var det på mina frön (50%) men plantorna som kom ser fina ut. Har planterat två olika tomatsorter idag och hoppas att plantorna kommer upp snabbt och blir fina - det är ju inte så tidigt att sätta nu - så det kan ju dröja innan de börjar bära frukt. 
Eftersom frysen ekat tom (nästan) så har jag spenderat ett par omgångar på COOP och köpt köttfärs (39:90/kg) tyvärr får man bara köpa en förpackning (ca2kg) åt gången :-(  - det räcker ju liksom inte så långt. De har även hamburgare (Scan 8-pack) för 20:- om man scannar varorna (max 2 förpackningar åt gången) så nu har vi iallafall köttfärs till 6 middagar och hamburgare till 4 - blir en sväng idag med eftersom lillan ska ha en ny cykelhjälm. Passade på att köpa så att jag kunde koka tomatsås också eftersom den också var slut i frysen - så nu står ca 4 liter tomatsås på spisen och svalnar lite innan jag ska mixa den och frysa in.

Känns skönt att ha mat i frysen iallafall.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0