Årsbokslut 2012

 


I januari när det var mörkt och kallt här hemma åkte vi till Teneriffa i två veckor - det var skönt på alla sätt och vis - det enda dåliga var att vi var tvungna att åka därifrån
 

Hemma var det kyligt och kallt, men vissa dagar var det uppehåll och vi fick se solen - det var det inte många dagar vi fick göra under detta år! 

Vintern var lång - det är den ju alltid här där vi bor

men nån gång där i april kom våren och flyttfåglarna äntligen.
 
I samma veva lyckades jag få gå introduktion på ett par gruppbostäder och där blev jag kvar som behovsvikarie under nätterna - så det och behovsvikarierandet på bästa dagverksamheten höll mig med jobb ganska flitigt under våren och sommaren.
 

Odlingssäsongen var usel detta år och det blev inte mycket av nått förutom äpllen - ja, tomater hade vi så vi klarade oss från augusti till och med oktober
 
 
Mittersta blev med sköthäst under sommaren
 

Familjen åkte på lite äventyr runt om i närheten (bland annat Arkeologstigen i Jävre) och hann med lite geocatching senare under sommaren


Äldsta konfirmerade sig
 

Familjen införskaffade en båt till min stora glädje - dock var det få dagar/kvällar som det var skönt att vara ute med den - blåsigt och regn mest hela tiden!


Lillan gjorde triathlondebut

och det gjode även den stora :-) 


Största delan av våren, sommaren och hösten såg dock ut så här.....
 
Jag fick jobb och började jobba 1/10!
 
Barnen fick en liten kusin som inte bor många hundra mil bort
 
Vinten kom
och många timmar hade spenderats i denna skog..
 
Det blev december och kallt, men mycket vacket.
 
Kallt har det varit många av dagarna i december!
 
 
Vi har hunnit fira jul
och spenderat många fler timmar i skogen med lillhästen!
 
och så har vi köpt bil..... det var inte så väntat, men så blev det i alla fall!
 
2012 har varit ett bra år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0