Omstrukturering av veckomatsedeln

Vår frys har stått lite öppen - vi har ju larm på den så det hann inte bli så varmt att matvarorna gått till spillo, men isbeläggningen i frysen är rätt omfattande. Frysen måste således avfrostas och det är ett tag innan väderleken är sådan att det går att förvara frysvarorna utomhus. Vi har ytterligare en frys (som är liten) där vi rymmer en del av innehållet, men för att kunna frosta av nuvarande frys behöver vi tömma den på innehåll med iallafall 25%.
Inga nya inköp och äta vad som finns i frysen är vad som gäller.
Idag åt jag och äldsta upp chokladglassen :-) det var angenämt!
Bullförådet tömdes under helgens kalas. Jag ska gå igenom bären och se om jag har annat än blåbär - i så fall blir det att koka sylt av dem för att frigöra plats. Jag vill ha allt gjort innan jag måste baka äppelpajer av årets äpplen. Ibland är det inte så enkelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0