Tvätt?

Ibland funderar jag på var all vår tvätt kommer ifrån. Det verkar nästan som att den förökar sig i tvättkorgarna. Så är det i alla fall i vårt hus!
Nu har jag det ändå så bra att jag har en tvättmaskin som slukar en del tvätt varje gång - så jag behöver inte tvätta riktigt lika ofta som tidigare.
Trots allt så har jag fått köra fem maskiner denna vecka! I vanliga fall brukar det vara tre - någon enstaka vecka två, men fem?!
Vår familj består av fem personer och en katt, katten kan inte hållas skyldig för någon tvätt, för den minimala mängd textilier han använder årligen sträcker sig till max 3 tvättar av fleecefiltar och några använda badlakan - summa summarum inte ens en enda maskin med tvätt.
Vem är då boven i dramat? Det är inte maken - hans klädanvändande är minimalt. Mitt klädanvändande är väl rätt normalt tror jag - jag skulle nog kunna påstå att jag, maken samt sänkkläder, badlakan och handdukar står för en maskin i veckan! Det betyder alltså att de tre barnen använder mest kläder. Vad ska man göra åt det - låta dem tvätta kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0