Det är snart advent!

Julstädning blir det så klart kommande vecka! Julgardiner ska strykas och hängas upp, juldukar ska strykas, fönster ska putsas, adventsljusstakar ska kollas och ställas fram och det ska julpyntas! Det ska naturligtvis julbakas och göras julgodis. I går frostade jag av frysen och idag har jag städat klart i matkällaren - så nu är det bara att köra igång med förberedelserna! Jag har börjat julbakningen också - idag blev det pepparkakor, drömmar och saffransskorpor.
 
 
Rocky Road hanns också med - så nu är jag en bit på vägen och det känns bra. Saffransbullarna är ju redan bakade och klara. Ett par till julklappar än inslagna och lillans adventskalender är nästan klar. Har även lagat äldstas täckbyxor och sytt i en knapp i an av hennes blusar - det har varit en produktiv dag!

Kommentarer
Postat av: pappa

Kan man få hjälp med strykningen

2013-11-23 @ 17:56:06
Postat av: Fröken M - Tävla om 2 DVD-boxar med Stadens Hjältar

Precis ! Man kan ju inte hinna allt på en gång så lite "förberedelser" måste man ju göra.
Men jag måste erkänna att jag nästan blir lite provocerad när jag ser advents ljusstakar, tomtar och ibland till och med GRANAR hemma hos folk redan nu...
Var sak har sin tid ;)
Kram

2013-11-24 @ 08:03:58
URL: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0