Hur tänker man då?

Jag har funderat ett tag på en sak. Inte helt enkel sak heller för fen delen. 
Om man kommer till Sverige och väntar på svar om man får stanna eller inte - varför skaffar man då barn? Jag har full förståelse för att man kan vara gravid när man kommer hit, men det är en annan sak.
Hur tänker man som kvinna när man är i ett främmande land och man inte vet om man får stanna när man väljer att bli gravid?
Hur tänker en man med uppehållstillstånd som gör sin flickvän som väntar på besked?
Hur tänker svenska kvinnor som blir gravida med män som väntar på beslut? 
Jag förstår inte varför de inte kan vänta. 
Jag kan köpa att de är kära,  men bara för att man är det betyder det inte att man inte kan skydda sig. 
Jag tycker att det är oansvarigt att inte göra det i det läget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0