Tur att man har ett bra jobb

Omväxlande är det verkligen.
Ena dagen byter jag gardiner på ett äldreboende när jag hoppar in som handledare i boendepatrullen, stöttar vid  bakning av fikabröd på ett annat.
 
Nästa dag fixar jag en cykel som gått sönder. Stryker pärlbrickor eller designar träflygplansmodeller till divetse stridsplan. 
 
Jag följer till stallet, är på behovsbad med mina arbetstagare och går på korta och längre promenader.
 
Handleder och guidar i massa situationer. Skrattar mycket och slår huvudet i väggen rätt ofta. Ibland på grund av arbetstagarna, men oftare på grund av andra människor runt omkring dem. Sådant som försvårar mitt arbete och ibland rent förstör det vi åstadkommit.
 
Daglig verksamhet är fantastiskt att få arbeta inom!
 
I dag kanske jag plockar vinbär och kokar saft :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0