Att välja yrke

Eftersom jag pluggat till studie och yrkesvägledare ser jag som min plikt att visa möjliga arbetsplatser för mina barn och sedan hjälpa dem att nå dit. För tillfället är det FM Kårry dom är närmast i tur gör utbildning.
Igår passade vi på att besöka Stora Nolia eftersom både Polisen och Försvarsmakten finns där.
Innan vi hann dit så passerade vi Räddningstjänsten och brandmannen blev en stor favorit. 
Polisen verkade vara det mest intressanta dock. Mycket bilåkning och det tillhör ju favoritsysselsättningarna.
Folk kom fram för att titta på "polishunden" och hon skötte sig så fint med alla barn samtidigt som jag fick chansen att berätta om foderhund från försvarsmakten.
 
Fast Försvarsmakten har ju större bilar....  
Nu har vi kollat upp vad som finns *s* nu är ju inte valet hennes, men det behöver hon ju inte få veta än! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0