Det här med att koncentrera sig på en sak i taget

Jag blir aldrig färdig 😭. Skulle ta ihop den rena tvätten, började med att vattna blommorna eftersom rosen på köksbordet var lite vissen, vilket innebar att jag hittade en tom kruka som jag bar ut i växthuset. Passade på att ta in citrusplantan och avokadoplantan, behövde fat till krukorna och gick för att hämta i växthuset - där behövde det vattnas.... Vattnade och plockade in tomater, glömde faten, hämtade faten och insåg att de behövde diskas. Kom på att orkidéerna i köksfönstret borde få bada. Passade på att diska krukorna, oj, fönsterbänken dammig - torka den. Oj, vad smutsiga fönster - putsa, oj, utsidan också. Vad mycket saker på altanen som inte ska vara där - börja plocka undan. Bära ner möbler i källaren. Några pantflaskor läggs i pantpåsen. Bär in saker i garaget. Ställer bort samtliga orkidéer utom en eftersom de blommat över.
Kommer på att det vore bra om jag var ner flyttkartongerna, ja, väl nere i pysselrummet så måste jag ju ta ihop det jag rev ut när jag var ner möblerna som stod på altanen. Kommer på att det finns presentpapper uppe som borde ner i pysselrummet. Går och hämtar det. Passar på att kasta ner några plagg och badlakan när jag ändå håller på. På väg från pysselrummet ser jag smutstvätten och lägger det i respektive tvättkorg. Mittersta har startat en maskin tvätt så då kommer jag på att det var ju det jag skulle göra. Viker tvätten och tar ihop lite i tvättstugan. Upp och lägga in den rena tvätten. Det tog bara tre timmar!
Det blev i alla fall finare i köksfönstret och ute på altanen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0