Att baka med de blinda

Jag förstår inte varför folk tycker att det är så inspirerande när personer med funktionsnedsättningar gör vardagliga saker.
 
Att baka med den blinda, min bästa(och förvisso enda) svägerska är en syn för gudar.
 
 
Först och främst envisas hon med att göra egen deg, vilket visar på total sinnesförvinning! Första året dök hon upp med en så där 10 kilo!
 
En kan ju fundera på hur mycket hon drack i går med tanke på att hon har solbrillor inomhus mitt i vintern.
Hon skyller på någon vagel i ögat så hon kan inte ha porslinsögat - jag vet inte om hon talar sanning - det kan en ju inte veta.
 
Hur det är att baka med mitt ofärdiga syskon det får jag ta någon annan gång, men för att sammanfatta bakningsinsatsen av de funktionsnedsatta så är det mycket snack och lite verkstad.....
 
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0